FREE MEMBERSHIP + FREE ALFALFA

Shafi Shofi | 2:18 AM | Be the first to comment!


BENDA FREE, SIAPA TAK SUKA KAN?
Tak lama lagi, promosi Daftar Ahli FREE LECITHIN @ ALFALFA dah nak berakhir.
Tak tau nak pilih antara Lecithin atau Alfalfa?


Pilih FREE ALFALFA dapat lagi
FREE MEMBERSHIP dapat lagi
FREE CONSULTATION untuk projek 50K Shaklee.

Ok, nak semua benda FREE di atas?



Shaklee

- Better you. Better world-

14 Kemuliaan Allah beri Buat Ibu Mengandung. Beruntungnya !!

Saat pertama kali bila dapat tahu yang saya mengandung, perasaan bercampur baur, seronok, sayu, hiba.
Tak sangka ada 1 nyawa yang lain hidup dalam tubuh badan kita. Betapa hebatnya ciptaan ALLAH..

Sepanjang 9 bulan, ibu hamil diuji dengan bermacam-macam bentuk dugaan. Dalam pada kita diduga, dengan 'Morning Sickness' , emosi yang tak stabil, keletihan, kesakitan, tapi ALLAH tu Maha Kaya. Diberinya lagi kemuliaan buat para wanita yang sedang mengandung. Alhamdulillah, pengorbanan seorang ibu tu sememangnya amat besar.  

Walaupun terasa seriknya menanggung kesakitan di saat melahirkan tu, bila baca ni, rasa macam 10 kali mengandung pun takpa. ;)


14 Kemuliaan Yg Allah beri Buat Ibu Mengandung




1. Apabila seorang perempuan mengandung dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

2. Apabila seorang perempuan mulai sakit hendak bersalin atau melahirkan, maka Allah SWT mencatatkan baginya pahala orang berjihad di jalan Allah SWT.

3. Apabila seorang perempuan melahirkan anak, hilanglah dosa²nya seperti keadaan ia baru dilahirkan.

4. Apabila telah lahir anaknya lalu disusuinya, maka bagi ibu itu setiap setegukan dari pada susunya diberi 1 kebajikan.

5. Apabila semalaman si ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah SWT memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah SWT.

6. Rakaat solat wanita yang sedang hamil adalah lebih baik dari pada 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

7. Wanita yang memberi minum air susu (ASLI) kepada anaknya dari dirinya sendiri akan mendapat 1 pahala pada tiap² titis susu yang diberikannya.

8. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari karena menjaga anaknya yang sakit akan diampunkan oleh Allah SWT seluruh dosanya dan bila ia menghibur hati anaknya Allah memberi 12 tahun pahala ibadah.

9. Wanita yang hamil akan dapat pahala terus berpuasa pada siang hari.

10. Wanita yang hamil akan dapat pahala terus beribadah pada malam hari.

11. Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70 tahun shalat dan puasa, serta setiap kesakitan pada 1 uratnya Allah SWT mengkurniakan 1 pahala haji.

12. Sekiranya wanita mati di masa 40 hari selepas bersalin, dia akan dianggap sebagai mati syahid.

13. Jika wanita menyusui anaknya sampai cukup tempoh 2 1/2 tahun, maka malaikat² dilangit akan kabarkan berita bahwa syurga wajib baginya.

14. Jika wanita memberi susu dirinya pada anaknya yang menangis, Allah SWT akan memberi pahala 1 tahun shalat dan berpuasa.

Subahanallah.. betapa mulianya kedudukan seorang wanita disisi Allah..
Bila terfikir akan ganjaran yg allah bagi ni, rasa penat mengandung dan sakitnya bersalin tu hilang terus.

**Untuk bayi yang sihat + ibu yang bertenaga**



**Kembalikan tenaga yang hilang selepas bersalin**






Jadi Ahli/pertanyaan/pembelian:



Shaklee

- Better you. Better world-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

HOME| PRODUK| PAKEJ| TESTIMONI| DAFTAR AHLI| HUBUNGI KAMI| Top of page