Set Berpantang Shaklee yang complete wholesome

Unknown | 9:35 AM |
Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Salam ceria buat para ibu di luar sana yang sedang berpantang mahupun yang bakal berpantang tak lama lagi. Dalam kesibukan untuk menimang cahaya mata baru, jangan terlupa pulak ‘CHECKLIST’ yang paling penting, tak lain tak bukan ‘Set Berpantang’. Kesihatan Ibu semasa berpantang adalah paling penting selepas kesihatan semasa mengandung. 

Jangan ambik mudah pulak..NO NO NO... !!!

Tengok ayat pun dah tau nak cita pasai set berpantang la ni. Ramai yang tertanya - tanya pada saya sebenaqnya.. 

Baguih ka Set Berpantang Shaklee ni? Selamat ka nak ambik set berpantang Shaklee ni ? Ni dia cek nak jawab segala pertanyaan hampa ;)


Pada awal 2014, saya dikurniakan seorang cahaya mata comel dan sihat, Sumayyah nama diberi. Alhamdulillah,rezeki saya dan baby, seawal hari pertama berpantang lagi, saya dah amalkan set berpantang Shaklee. Bila ceq dah rasa sendiri kesannya, barulah ceq yakin nak kongsi dengan hampa semua kebaikan Set Berpantang Shaklee nih.

Berbalik kepada apa yg ceq nak ceriita sebenaqnya adalah pemilihan makanan semasa fasa berpantang dan juga selepas melahirkan anak. Org dulu-dulu kata jangan minum ayaq(air) sejuk, Jangan makan laksa selagi anak tak umur setahun,nanti kembang. Tudia...kadang - kadang, nasihat ‘Orang Lama’ ni ada betuinya jugak..Depa mkn garam dulu sebelum kita. Kalau masa mengandung kita memang teliti bab pengambilan nutrien dan makanan seimbang, macamtu jugakla selepas bersalin. 

Kalau nak Cik Abang sayang...
kenala pandai jaga kesihatan diri. 
Ye dak? Hihi.

OK. Sedaq atau tidak, masa kita bersalin tu, hormon, mineral, dan lemak yang penting (essential fatty acid) telah digunakan ketika proses melahirkan anak. Haa, baru tau kan? So, kita kena la cari solution macamana nak kembalikan semula tahap keseimbangan segala aspek yang telah hilang dalam fasa bersalin tempoh hari. Bunyi macam serius ni.. Ya memang serius pun. Cuba bayangkan, kalau masa akan datang nanti, kita bakal bersalin lagi, tapi aspek yang hilang sewaktu fasa bersalin tadi tak capai tahap seimbang lagi? Macamana dengan kesihatan kita? Bahaya tu. Jangan main-main nooo...

Biasanya, para ibu yang sedang berpantang memerlukan tambahan tenaga sebanyak 500 cal daripada apa yang mereka makan. Kalau la, seorang wanita itu memerlukan 1500 cal sehari dgn beratnya yang tersendiri. Masa pantang, dia perlu ambil 2000 cal tuh. Kadangkala, ibu berpantang tidak cukup rehat dan tidur kerana menyusukan bayi dan mengalami masalah tidak berselera kerana tubuh masih lemah. Ooppss, tapi yang terlebih berselera pun ada. Lepas tu, menyesal makan banyak sebab berat tak berkurang. Hihihi

Kegagalan mendapatkan nutrisi yang mencukupi akan memberi kesan buruk kepada ibu dan juga bayi mereka. 

Sebagai contoh, zat besi dan vitamin B amat dan tersangat diperlukan bagi membentuk sel darah merah yg baru bagi menggantikan kehilangan darah yang banyak semasa proses kelahiran. Faham ka? Hihi..ini semua istilah sains. Tapi pengetahuan asas ja. Ceq pasti para ibu semua boleh faham kan..

Apa yang akan jadi jika fasa bersalin tadi tak capai tahap seimbang lagi? Macamana dengan kesihatan kita? Bahaya tu. Jangan main-main nooo...

Kerap juga kita dengaq istilah ‘Meroyan’ sering dikaitkandengan wanita yang berpantang. Situasi ni berlaku kerana ibu mungkin memiliki tahap zink yang rendah dalam darah. Ingat!!! Meroyan boleh membawa kesan buruk padaibu jika tak dapat dikawal. Selain itu, kalsium dan magnesium pun banyak digunakan ketika proses kelahiran. Tugas kedua-dua elemen ini adalah untuk mengecutkan rahim bagi memudahkan proses mengeluarkan bayi tau. Kita kena la ‘Topup’ balik apa yang telah berkurangan dalam badan kita..Sebab tu, pengambilan Set Berpantang Shaklee amat diperlukan untuk meningkatkan kesihatan tubuh dan mengembalikan semula keseimbangan kesihatan badan ibu-ibu yang baru lepas melahirkan anak.

*Set Berpantang Shaklee yang complete wholesome*

Setiap set mempunyai kebaikan nutrisinya yang tersendiri disamping mengembalikan keseimbangan kesihatan para Ibu selepas bersalin. Selalunya kalau anak kita kena ‘Jaundice’ (kuning), mak mesti tak bagi makan jamu. Tapi, Set Berpantang Shaklee ni selamat dan amat sesuai dimakan semasa pantang. 


Set Berpantang Shaklee terdiri daripada :



Vitalea (Multivitamin paling cool)
*Lengkap dengan 12 Vitamin dan 9 mineral penting untuk keperluan seharian tubuh badan.
*Zat Besi dalam Vitalea membantu penghasilan semula sel darah merah yang telah banyak hilang semasa proses melahirkan.
*Memberi tenaga kepada ibu sekaligus menyegarkanmuka daripada kelihatan pucat dan tidak bermaya.


Zinc Complex
*Penting untuk penyembuhan luka jahitan dalaman dan luaran.
*Sama khasiatnya seperti Ikan Haruan, bezanya Zinc sedia dan mudah untuk dimakan.
*Membantu mengatasi masalah kedinginan emosi semasa proses berpantang.
*Mengurangkan masalah keguguran rambut ibu dengan menguatkan akar rambut.

B-Complex
*Terkenal sebagaivitamin 'Anti-stress', dapat menghindarkan 'Meroyan'
*Meningkatkan penghasilan sel darah merah
*Menukarkan makanan kepada bentuk tenaga
*Melancarkan peredaran darah ke seluruh tubuh
*Memelihara kecantikan kulit

Sustained - Release Vita C
*1 biji vitamin C bersamaan dengan 1 1/2 biji buah oren.
*Membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka dan mengganti tisu yang rosak
*Mencantikkan kulit
*Meningkatkan imunisasi tubuh badan (sukar dijangkiti virus)

Masa dalam fasa berpantang ni, ceq jamin 100% para ibu mesti mengalami masalah sembelit. Kan Kan... Ceq dulu pon pernah. sampai trauma nak buang ayaq besaq. Alhamdulillah, nasib baik ada Herb-Lax Shaklee. Dalam next entry nanti, Ceq akan share dengan hampa pasai sembelit semasa berpantang dan tips merawatnya. Stay tuned ;) 

Bagaimana nak dapatkan Set Berpantang Shaklee ni?
Jangan segan silu hubungi saya untuk pertanyaan/pembelian:



Shaklee
- Better you. Better world-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

HOME| PRODUK| PAKEJ| TESTIMONI| DAFTAR AHLI| HUBUNGI KAMI| Top of page